Stěhovaní levně Praha
Volejte nonstop 723 123 100

Před stěhováním si připravte harmonogram

Stěhování není zrovna jednoduchá záležitost. Ačkoliv je spojované s novým začátkem, často jde o stresovou záležitost. Je to pochopitelné. Stěhování obnáší opravdu spoustu zařizování a také starostí. Kdo už se někdy stěhoval, děsí se okamžiku, kdy by se měl stěhovat znovu. Stěhování jde však zvládnout bez zbytečného chaosu a především také bez stresu. Ne nadarmo se říká, že štěstí přeje připraveným. Velmi vám pomůže detailní plán úkolů. Důležité je pochopitelně se tohoto plánu držet. Uvidíte, že pokud se na všechno pečlivě připravíte, stěhování zvládnete levou zadní.

S plánem stěhování začněte včas

O stěhování se většinou člověk nedozví ze dne na den. A to je dobře. Díky tomu, že jde o dlouhodobě plánovanou akci je možné se na ni dokonale připravit. Ideální je začít s plánováním asi měsíc před samotným stěhováním. Jestliže chcete využít služeb stěhovací firmy, bude vaším prvním úkolem ověřit, zda má volno v termín, kdy se chcete stěhovat. Pokud si chcete jen vypůjčit vozidlo, pak si ho nezapomeňte v půjčovně včas zabookovat. Stejně to udělejte v případě, že budete o dodávku žádat své známé. Není nic horšího, než na poslední chvíli zjistit, že nemáte vůz na stěhování.

Co je dobré udělat dopředu?

  • Vytvořte si časový plán, kterého se budete opravdu držet. Jako první si stanovte datum stěhování. Podle něj pak budete sestavovat zbytek plánu.
  • Pokud se chcete stěhovat s profesionály, vyberte si stěhovací firmu, která je pojištěná. Nebojte se zeptat na vše, co vás zajímá.
  • Sežeňte si krabice na stěhování a dostatečné množství obalového materiálu. Případně se zeptejte, zda není možné si obalový materiál ve stěhovací firmě zakoupit nebo zapůjčit. Nezapomeňte také na to, že se vám bude hodit popisovací fix, kterým popíšete veškeré krabice.
  • Pokud jste zaměstnaní a stěhovat se chcete v době, kdy máte být v zaměstnání, požádejte o volno. Nemusíte si brát dovolenou. Ze zákona totiž máte nárok na den volna na stěhování pokud se stěhujete v rámci jednoho města a dokonce na dva dny, pokud se stěhujete do vzdálenějšího místa. Zaplaceno však za tyto volné dny nedostanete. Půjde o neplacené volno. Pokud tedy chcete dostat zaplaceno, pak zvažte klasicky využití dovolené.
  • Jste v současné době v nájmu? Pak nezapomeňte, že bude potřeba domluvit se s majitelem na předání bytu a sepsání předávacího protokolu. Majitel by vám v den předání měl vrátit také vratnou kauci spolu s úroky. Samozřejmě jen ve chvíli, kdy bude byt v pořádku. Pokud na něm budou nějaké škody, může si majitel z kauce strhnout určitou částku.
  • Pokud bydlíte ve městě nebo se do města stěhujete, je dobré zamluvit si parkovací místo pro stěhovací vozy. Dojděte si tedy na úřad a zjistěte, zda je nutné udělat zábor nebo si rezervovat místo na parkování v blízkosti domu, kde žijete, případně kam se stěhujete.
  • Myslete na to, že bude potřeba odhlásit ve starém domově veškeré energie. Určitě si poznamenejte konečné stavy měřáků a ideálně si je také vyfoťte. Myslete na to, že některé firmy mají dané výpovědní lhůty. Pro zaslání konečného vyúčtování firmám pošlete také svou novou adresu.
  • Nezapomeňte na trvalé bydliště. Pokud se stěhujete do vlastního, je to jasné. Po nastěhování půjdete na úřad a změníte si trvalé bydliště. Vhodné je změnit si ho i v případě nájmu. Mějte na paměti, že majitel bytu vám s přihlášením trvalého bydliště nemusí dávat souhlas. Na změnu trvalého bydliště máte nárok. Myslete na to, že jakmile nahlásíte změnu trvalého bydliště, běží vám 15denní lhůta určená k podání žádosti o nový občanský průkaz.
  • Pokud budete mít změněné trvalé bydliště, je třeba tuto změnu nahlásit do 5 dnů od nahlášení změny také na odboru dopravy, aby vám byl vydán nový řidičský průkaz. A podobně je tomu také u pojišťovny. Změnu byste měli nahlásit také bankám nebo dalším finančním institucím.
  • Myslete také na poštu. Požádejte o změnu dodání poštovních zásilek na novou adresu. Případně si pořiďte datovou schránku. Díky tomu budete mít jistotu, že vám veškeré důležité dokumenty budou chodit právě do ní.

Co ještě napsat do harmonogramu?

Do harmonogramu je dobré si poznamenat také vše, co bude potřeba udělat s věcmi z vaší domácnosti. Možná, že do své nové domácnosti nechcete stěhovat vše. Budou některé věci zůstávat v původním místě? Nebo jste se rozhodli je prodat, případně darovat? Udělejte to včas. Díky tomu budete mít pak na balení více prostoru.

Myslete také na to, že některé věci lze zabalit dopředu, zatímco jiné budete potřebovat do poslední chvíle. Takové věci obvykle potřebujete také ihned na nové adrese. Vyčleňte si proto krabici nebo tašku, kterou si v každém případě odstěhujete sami svépomocí. Napište si seznam věcí, které budou patřit právě do této krabice.

Stěhovaní levně Praha 723 123 100
Zavolejte nám pro předběžnou kalkulaci
nebo rovnou zadejte poptávku a domluvte si detaily stěhování.
Stěhovaní levně Praha

Orientační ceník

1+1
od 2000 Kč
3+1
od 3000 Kč
5+1
od 6500 Kč
Office
od 2000 Kč
Doprava
od 550 Kč
Stěhovaní levně Praha
Pojištění

Vaše věci jsou po celou dobu stěhování pojištěny až do výše: 2 000 000 Kč
Nadace Leontýnka Firma Stěhování levně Praha pravidelně přispívá na účet nadaci Leontinka.